ברוך דיין האמת: אב"ד טבריה הגאון ר' אברהם דב אויערבאך זצ"ל

אבי יעקב No Comments on ברוך דיין האמת: אב"ד טבריה הגאון ר' אברהם דב אויערבאך זצ"ל

בשעות הבוקר התקבלה הבשורה על הסתלקותו של הגאון ר' אברהם דב אויערבך זצ"ל גאב"ד טבריה | הרב אויערבאך היה מקובל ומוערך בכל רבדי החברה החרדית והדתית ורבים סרו לפתחו | הלווייתו תתקיים בשעות אחר הצהריים מבית המדרש המרכזי 'אור תורה' בטבריה לבית החיים בעיר

הרב אברהם דב אויערבאך בתקופה האחרונה צילום: יד שרה
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר תקופה ארוכה של מחלה קשה ותפילות רבות לרפואתו, הגאון ר' אברהם דב אויערבאך, מרא דאתרא של העיר טבריה ומזקני הרבנים ופוסקי ההלכה, השיב הבוקר את נשמתו ליוצרה (86) למגינת לב.

לפני כשישים שנה לאחר פטירת חמיו אב בית הדין של טבריה הרב אשר זאב ורנר זצ"ל, נבחר ר' אברהם דב לכהן תחתיו. הרב אויערבאך כיהן כרבה הרשמי של העיר טבריה שנים רבות והיה לו השפעה רבה על חיי הדת והכשרות בעיר ומחוצה לה. אלפי תושבי האזור ורבנים רבים נהגו לפנות לפתחו בשאלות הלכתיות סבוכות.

הגאון ר' אברהם דב זצ"ל נולד בשכונת שערי חסד בירושלים בנו השני של גאון ישראל ר' שלמה זלמן אויערבאך זצוק"ל אחרי בכורו מרן ר' שמואל זצ"ל. הוא למד בישיבת עץ חיים ובישיבת סלובודקא. נישא ליפה מרים, בתו של הרב אשר זאב ורנר.

הוא היה נחשב לאחד מהפוסקים המוסמכים והבולטים בארץ ישראל. ספרי שו"ת רבים מסתמכים על פסקיו ותשובותיו. בשמו יצאו ספרי ליקוטים מכתביו על מועדי השנה בשם "פתחי אברהם" בתוכם, על הגדה של פסח, חנוכה ופורים וראש השנה. פרסום הספרים היה בהוצאת בית הכנסת המרכזי בטבריה שהיה בראשותו.

רוב המסעדות ובתי המלון בטבריה התהדרו בהשגחתו והיו מקובלים גם על בני הציבור החרדי שלא סומכים תמיד על כשרויות מקומיות. גם מערך הכשרות שהקים בתחום השחיטה נחשב כהכי מהודר לפי דעת חוגים רבים בציבור החרדי. פטירתו עוררה זעזוע בקרב כל רבדי הציבור שומרי התורה והמסורת.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו אמר הבוקר: "קיבלתי בצער רב את הבשורה הקשה על פטירתו של גאב"ד טבריה ומגדלור רוחני לכל אזור הצפון, הגאון הגדול רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל. גאונותו ופקחותו בכל מכמני התורה כדין וכרב בישראל נודעו למרחוק ועליו נאמר חבל על דאבדין ולא משתכחין".

הלווייתו תיערך בשעות אחר הצהריים מבית המדרש המרכזי 'אור תורה' בטבריה לבית החיים בעיר, בהשתתפות אלפים רבים שומעי לקחו.



0 תגובות